Dorpsraad Lieshout ondersteunt graag uw initiatieven

Dorpsraad Lieshout ondersteunt niet alleen met “raad”, maar ook met “daad”initiatieven die bijdragen aan de leefbaarheid in Lieshout. In het voorjaar hebben ze besloten om extra ondersteuning te bieden aan de wieler-jeugd-vijfdaagse vanwege hun 50-jarig jubileum, ook het  dialectenfestival en de organisatie van de open-tuinen route kon rekenen op een mooie bijdrage.

Mooie initiatieven die de leefbaarheid in het dorp bevorderen kunnen vaak rekenen op -financiële- ondersteuning van de Dorpsraad. Om die rede roept de Dorpsraad ook op om met initiatieven te komen. Op die wijze kun u immers zélf óók bijdragen aan de leefbaarheid in het dorp en rekenen op “raad en daad” van de Dorpsraad. Óók financieel.

Commissie leefbaarheid

Leefbaarheidsinitiatieven zijn er in alle maten en vormen. Een speciale commissie van de Dorpsraad  beoordeelt aanvragen voor ondersteuning van een leefbaarheidsinitiatief steeds op basis van een aantal vooraf opgestelde criteria, die terug te vinden zijn op de site van de Dorpsraad (www.dorpsraad-lieshout.nl). Na beoordeling kennen zij al-of-niet een subsidie toe. Gelukkig weten diverse initiatiefnemers inmiddels de weg naar de subsidiepot van de Dorpsraad te vinden; u ook ?

Portemonnee getrokken

De commissie heeft de afgelopen maanden de portemonnee getrokken om het Dialectenfestival “beter zichtbaar” te maken. Het dialectenfestival is immers een evenement dat de inwoners samen brengt en duidelijk iets toevoegt aan de sociale cohesie in het dorp. Ook de jeugd-wieler-vijfdaagse is zo’n evenement dat wat ondersteuning verdient ter gelegenheid van hun 50-jarig bestaan. Ook hier brengen de vrijwilligers veel inwoners op de been en bieden ze de jeugd  een mooi evenement aan. Ook de organisatie van de “open tuinen route” heeft kunnen rekenen op de financiële ondersteuning van de Lieshoutse Dorpsraad. Met die ondersteuning hebben ze  de vrijwilligers een zetje in de rug geven om dit evenement in Laarbeek verder van de grond te krijgen.

Voorwaarden

Allerlei leefbaarheidsinitiatieven worden dus ondersteund. “Leefbaarheid” is immers een breed begrip. Gelukkig heeft de Dorpsraad budget om in de volle breedte te ondersteunen. Organiseert u ook een evenement in Lieshout en heeft u twijfel of uw evenement ondersteund zou kunnen worden ? Doe dan navraag bij de Dorpsraad via info@dorpraad-lieshout.nl of vul het aanvraagformulier in. Wellicht kan ook uw evenement immers zomaar extra ondersteund worden.