Dorpsraad Lieshout dankt vrijwilligers voor inzet

Dorpsraad Lieshout heeft de goede gewoonte om alle vrijwilligers die op een-of-andere wijze onder de paraplu van de Dorpsraad opereren eens per jaar éxtra voor hun inzet te bedanken. Dit jaar is er als dank weer voor een “zomerborrel” gekozen. Op woensdagavond 26 juni zijn alle vrijwilligers die een bijdrage leveren in een van de vele werkgroepen dan ook uitgenodigd in het Dorpshuis voor een gezellig samenzijn.

Dorpsraad Lieshout is zodanig georganiseerd dat zij het uitvoerende werk ondergebracht hebben in diverse werkgroepen, die op zich redelijk autonoom functioneren. De werkgroepen hebben overigens wel steeds een link naar (het bestuur van) de Dorpsraad: soms ligt deze link in het gezamenlijk oppakken van problematieken zoals bij de werkgroepen voor “Wonen” en “Verkeer en Verkeersveiligheid”, soms ligt de link bij de penningmeester die bijvoorbeeld de financiën van een werkgroep beheert zoals bij de “Collectieve Collecte” of het “Speelpark Nieuwenhof”.

Veel vrijwilligers

Door deze wijze van organiseren kent de Dorpsraad Lieshout heel wat vrijwilligers die ze wil bedanken. Zo zijn er de -al genoemde- vrijwilligers van de werkgroep “Verkeer & Verkeersveiligheid”, de vrijwilligers van het goed draaiende Lieshoutse Repair Café, van de Collectieve Collecte, van “de Sneeuwruimploeg”, van de werkgroep die  gaat over de subsidieverstrekking aan “Leefbaarheidsinitiatieven” en ook de vrijwilligers die de ontwikkeling van het “Speelpark Nieuwenhof” hebben gerealiseerd. Ook de “adviesraad Sociaal Domein” mag -door deze link- bedankt worden voor het verrichte werk en de werkgroep die bezig is met het buitengebied, met het maken en uitdelen van welkomstpakketten voor nieuwe bewoners en de vrijwilligers die de “4 en 5 mei viering” organiseren. Ook de vrijwilligers die zich bezighouden met de woon-problematieken in het dorp horen er natuurlijk bij. Kortom, Dorpsraad Lieshout kent zo heel wat vrijwilligers die -onder de paraplu van de Dorpsraad Lieshout- op een-of-andere wijze met hun werk bijdragen aan het verbeteren van de leefbaarheid in Lieshout.

Belangrijk werk

Met deze zomerborrel, waarvoor ze alle vrijwilligers inmiddels persoonlijk voor heeft uitgenodigd, wil de Dorpsraad Lieshout benadrukken hoe belangrijk hun werk is voor de Lieshoutse gemeenschap. Met hun werk dragen ze immers bij aan het in stand houden of verbeteren van de leefbaarheid in Lieshout: het allerbelangrijkste streven waar de Dorpsraad staat. Een bedankje waard, dus.

Wilt u ook als vrijwilliger een bijdrage leveren “aan Lieshout” ? Neem dan contact op via info@dorpsraad-lieshout.nl of kijk voor meer informatie op  www.dorpsraad-lieshout.nl